Wij zijn codekick

Updates & insights
uit de digitale wereld


Scroll en lees onze blogposts

De meest gezochte zoekopdrachten van de Belgen in 2017

13/12/2017



Naar goede gewoonte onthulde Google de meest trending zoekopdrachten van 2017 voor België en de rest van de wereld. Google Trends bracht de zoekopdrachten die de sterkste en snelste stijging kenden in vergelijking met 2016 in kaart en maakte een overzicht van wat er dit jaar hot was. Volgens Michiel Sallaets, Communications Manager Google Benelux, laten de overzichten van trending zoekopdrachten goed zien wat een land het afgelopen jaar heeft beziggehouden. Maar wat houdt ons nu het meeste bezig en wat zoeken we het meest op? Een overzicht:

Lees de blogpost

Conversion Day 2017: de weg naar meer conversies

1/12/2017



Conversion Day vond dit jaar plaats in Autoworld Brussel: een prachtige locatie aan het Jubelpark waar honderden wagens keurig afgestoft naast elkaar gestald staan. De geschiedenis van de automobielsector stond er in pril contrast met de toekomst van online en digital marketing. En hoewel beide onderwerpen even boeiend zijn (tenminste voor een autoliefhebber als ik), gaan we het hier over digital marketing hebben. Over wat ik aan insights en inspiratie mee naar huis nam.

Lees de blogpost

Google zet wachttijden bij zoekresultaten restaurants

8/11/2017



Als het om een lekker bord pasta of een perfect gebakken steak gaat, durven mensen weleens lang te wachten om maar van hun favoriete comfort food te kunnen genieten. Om toch een beter inzicht te geven in hoe lang je precies moet wachten gaat Google binnenkort bij zoekresultaten van restaurants tonen hoe lang het gebruikelijk duurt om een tafel te krijgen zonder reservering. De functie moet ook zijn weg vinden naar Google Maps.

Lees de blogpost

Hoe repareer je een toilet (en andere dingen die je niet zou kunnen zonder Search)

9/10/2017



Elk jaar komen miljoenen mensen naar Google om te zoeken naar nieuws en informatie die de wereld om hen helpt begrijpen. Terwijl mensen vaak zoeken naar nieuws, de laatste sportscores, of wat er in een lokale bioscoop speelt, kijken ze vaak ook naar antwoorden over hoe ze de spullen rondom hen kunnen herstellen.

Lees de blogpost

Het zoekmachine-optimalisatie proces

25/09/2017



Zoekmachine optimalisatie is een proces dat bestaat uit verschillende onderdelen. Met elke stap maken we je website een stuk beter, waardoor je hoger in Google komt te staan. De optimalisatie begint bij de verbetering van je website: de technische opbouw, de inhoud en de links van en naar je website. Het optimaliseren voor zoekmachines is een zeer technisch verhaal en verdelen we onder in 4 stappen.

Lees de blogpost

Uitgelegd: wat is SEO nu eigenlijk?

2/08/2017



Als men spreekt over zoekmachine optimalisatie, gaat het over het algemeen ook snel over SEO en SEA. Het is echter een misverstand dat deze twee begrippen door elkaar gebruikt kunnen worden. Beiden kunnen een onderdeel zijn van je internet marketingstrategie, maar het zijn twee uiteenlopende zaken. Het is daarom van belang dat het verschil tussen SEO en SEA heel duidelijk is.

Lees de blogpost

Jouw vacatures bovenaan Google's zoekresultaten

29/06/2017



Let’s face it: je wilt jouw vacatures onder de aandacht brengen, maar how on earth begin je daar nu aan? Ze op social media posten, op vacaturesites, je eigen site? Het klopt: we zien alsmaar vaker de bomen door het bos niet meer. Wel, daar komt verandering in, want Google heeft recent een nieuwe mogelijkheid gelanceerd waarbij vacatures direct boven de zoekresultaten zichtbaar zijn. Ideaal voor bedrijven om vacatures te promoten.

Lees de blogpost

Waarom een mobiele website nu nog belangrijker wordt

7/06/2017



Als het gaat om internetgiganten dan is Google zeker geen vreemdeling. Hun voortdurend veranderende algoritmen zorgen voor uitmuntend goeie zoekresultaten voor je zoekopdracht. En als je ervoor wil zorgen dat je website, of die nu voor persoonlijk of professioneel gebruik bestemd is, niet te sterk beïnvloed wordt door de laatste wijziging van Google, lees dan vooral verder.

Lees de blogpost

Digitale evolutie: "Fase 3 wordt een revolutie"

20/04/2017



Als iemand ons vraagt naar de geschiedenis van de digitale evolutie, dan delen we die nu in twee delen in. Fase 1 startte in 1995 waar iedereen (tenminste diegene die het zich toen konden permitteren) voor het eerst toegang had tot verschillende websites. Fase 2 is gestart in 2007, met de komst van de eerste iPhone en Facebook die bij het grote publiek bekend raakte.

Lees de blogpost

5 tips om wervende webteksten te schrijven

5/04/2017



In onze vorige blogposts leerden we je al welke afbeeldingen online scoren én hoe je aan een website moet beginnen. Maar we moeten iets bekennen. Over het belangrijkste voor jouw website vertelden we nog niets: de webteksten. Want zeg nu zelf: je website mag nog zo mooi zijn als je zelf wil, zonder bezoekers schiet je er geen bal mee op.

Lees de blogpost

Een eigen website: 5 beginnersfouten

21/03/2017



Een eigen website. Het is één van de eerste en meest logische stappen in het leven van iedere ondernemer of zelfstandige om zijn online aanwezigheid te verhogen. En toch kunnen er heel wat zaken mislopen. Onze ervaring leert dat er heel wat fouten worden gemaakt als het om het (laten) ontwikkelen van je nieuwe website gaat. We zetten ze even voor jou op een rijtje:

Lees de blogpost

7 visuals die je content eruit doen springen

22/02/2017



Het belang om online goeie afbeeldingen te gebruiken, gaat verder dan er alleen maar ‘cool en leuk’ uit te zien. Afbeeldingen kunnen de inhoud van je tekst en boodschap versterken. En dat is psychologisch te verklaren. Want een ding is zeker. Ons brein kan beter afbeeldingen verwerken dan tekst. Meer nog: 90% van de informatie die onze hersenen te verwerken krijgen, is visueel. En ze verwerken het zo’n 60.000 keer sneller dan tekst. 

Lees de blogpost

Het ABC van direct traffic

6/02/2017



Als we de laatste jaren met iets rond onze oren zijn geslagen, dan is het wel data-driven marketing. Dankzij de digitalisering krijgen marketeers steeds meer inzichten in data van hun klanten en nemen ze op basis daarvan beslissingen. Een toegankelijk medium met enorm veel data is Google Analytics, maar morgen we die data wel zo blind vertrouwen? En hoe moeten we die gaan interpreteren?

Lees de blogpost

6 redenen waarom jij Microsoft Office 365 moet hebben

24/01/2017



Weet jij wat je hebt moeten doen om te staan waar je nu staat? Gewoon kijken naar hoe de wereld aan je voorbijging, is waarschijnlijk niet jouw antwoord. Innovatie en zoeken naar opportuniteiten daarentegen liggen misschien al dichter bij de waarheid. Niet?

Lees de blogpost

Google straft opdringerige popup-advertenties af

23/01/2017



Heb jij ook een hekel aan pop-up advertenties en interstitials (die paginagrote advertenties die over je volledige browserscherm verschijnen) tijdens het surfen op je mobiele toestel? Wel dan hebben we goed nieuws voor jou: Google zal ze jou minder laten zien.

Lees de blogpost

Cookies op je website: waar moet je nu op letten?

22/11/2016



Je bent niet verplicht om cookies op je website of webshop te plaatsen en toch worden vele websites ermee uitgerust. Waarom? Wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral: waar moet je nu op letten?

Lees de blogpost