Ontdek de case

Koffiebranderij Dumolyn
De authentieke smaak van ambachtelijke koffie


Scroll en ontdek het project

Online begeleiding
Koffiebranderij Dumolyn



In 1953 startte Roger Dumolyn onze koffiebranderij op in Knokke-Heist. Door de jaren heen werd de branderij steeds professioneler en de zaak bouwde een stevige reputatie op. Veertig jaar later nam schoonzoon Emiel Croquet het roer over. En in 2016 diens zoon, Christophe Croquet. Zijn missie is om een nieuwe wind door de branderij te laten waaien, zonder aan de ambachtelijke manier van werken te raken.

Bekijk de Facebookpagina

Ons
verhaal



De uitdaging

De nieuwe wind die huidige eigenaar Christophe door de branderij laat waaien bestaat onder meer uit het toevoegen van nieuwe productsoorten aan het assortiment. Zo werden recent de ambachtelijke Dumolyn koffiecapsules voor Nespresso apparaten aan het aanbod toegevoegd. De capsules werden verkocht in de fysieke winkel en in de webshop. Alleen lokte die laatste niet zoveel bezoekers. Christophe schakelde CodeKick in om zijn assortiment en in het bijzonder de koffiecapsules in de kijker te plaatsen.  

De oplossing

In samenspraak met de klant kozen we ervoor om met het voorziene budget in te zetten op Social Media. Op basis van de bestaande huisstijl werkte we een herkenbare stijl uit en stelden we een contentplan op. De aanwezigheid op Social Media (Facebook & Instagram) werd sterk opgedreven door middel van organische posts en advertenties op beide kanalen.