SEO & SEA

Om steeds gevonden te worden in Google of andere zoekmachines, is het belangrijk om in te zetten op Search Engine Marketing (SEM). Vele bedrijven denken dat hier een duur prijskaartje aan vasthangt, maar niets is minder waar. Je kan jouw zoekpositie stevig verbeteren door enkel organisch (gratis) in te zetten. Anderzijds kan je actief jouw positie in de zoekresultaten op een hoger niveau brengen met SEA. Dit is het betalende luik van SEM. Beiden zijn mogelijk en gaan natuurlijk ook samen. Ontdek wat de expertise van CodeKick voor jou kan betekenen.

“What gets measured, gets improved.”

― Peter Drucker

SEO

Klinkt deze term als een of andere vreemde afkorting? SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Het is een belangrijk onderdeel van zoekmachinemarketing. Op zoek naar een manier om je website beter te laten scoren in de organische zoekresultaten? Dan kies je voor een SEO-optimalisatie.

SEO is een manier om je website beter vindbaar te maken. Dat wil zeggen dat je rekening moet houden met verschillende dingen. Niemand weet echt 100% zeker hoe het algoritme van bv. Google werkt, maar er zijn een heleboel details waar je rekening mee moet houden. Denk maar aan het correct schrijven van je teksten, de juiste metatitels gebruiken, je pagina een title tag geven, duplicate content vermijden enzovoort.

► ja ik wil SEO-optimalisatie

SEA

Search Engine Advertising (SEA) zet je in wanneer je site wat extra visibiliteit kan gebruiken. Waar SEO een lange termijn oplossing is, kan SEA een korte termijn oplossing zijn. Je kan het bijvoorbeeld inzetten om meer verkopen of leads te behalen voor je bedrijf. Er zijn verschillende mogelijkheden.

► Ja ik wil een sterke SEA-campagne